tirsdag 23. oktober 2012

Voksne og barn.

Voksne og barn av Bård Torgersen.

De satte seg på en benk. Tittet inn gjennom en glassdør hvor en flokk med barn tumlet rundt på gulvet som var dekket med gule madrasser. Iver satt med fingeren i munnen. Rune la hånda på skulderen hans. Kjente at han skalv. Dro ham inntil seg.

"Vi skulle hatt med honning," sa Iver.

Mannen kom ut igjen i gangen. Dro Rune til side.

"Jeg har sjekket og jeg kan ikke finne en bestilling på ditt navn."

"Men jeg fikk det bekreftet av reisebyrået før vi dro."
"Jeg hører du sier det, men jeg kan ikke finne dere i systemet, og dessuten, som jeg sa, han vil ikke få det noe gøy her. Han er for stor."

"Han er ikke det,' hvisket Rune. 'Han har gledet seg til å være sammen med Bamse."
Mor, stefar og et barn drar til Gran Canaria. Iver som er ”litt vanskelig”, skal være i Bamseklubben. Endelig skal Rune og Evelyn få litt tid for seg selv. Men Iver nektes plass i klubben, og alt begynner å rakne.
I Voksne og barn er ferien et ønske om flukt. Fortellingen er enkel og gjenkjennelig, men sprenger seg ut av egne rammer for å omfavne det umulige.

Du kan låne boken på biblioteket: http://websok.mikromarc.no/Mikromarc3/web/detail.aspx?Unit=28399&db=ostfold-vgs-felles&Id=120577&SW=Voksne%20og%20barn%20:%20roman&SC=FT&LB=FT&MT=0&SU=28403&DG=0&ST=Normal&Browse=1&P=1

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar