tirsdag 23. oktober 2012

Hjem til meg.

Hjem til meg av Trude Marstein.

Ove er lege. Han er gift. Han har barn. Han er en mann som ikke vil noen noe vondt.

Men han klarer ikke la være å by på seg selv. Han er utro når han er 33, han er fortsatt på kvinnejakt når han har passert 60. Han er utro mot sin første kone med kvinnen som blir hans andre. Han er utro mot henne òg. Han glir fra forhold til forhold, fra kvinne til kvinne, fra sin gode, kloke, stabile Wenche til den følsomme skuespilleren Marion og videre til flere, og yngre, kvinner. Og hver gang er det alvor. Hver gang ser han muligheter. Hver gang tror han ingen skal sitte forsmådd tilbake.
terningkast6_logo
"Det er år og dag siden jeg har lest en bedre roman som lodder dypere, sannere og rikere enn Trude Marsteins nye Hjem til meg. (...) Anbefaling er entydig: Les!"
Finn Stenstad, Tønsbergs Blad
terningkast5
"Uroens mester"
Mari Nymoen Nilsen, VG
"... en nådeløs og imponerende roman om en mann som søker bekreftelse og drømmer om genuin kontakt, men stadig ender i en blindgate"
Susanne Hedemann Hiorth, Dagens Næringsliv

Du kan låne boken på biblioteket: http://websok.mikromarc.no/Mikromarc3/web/detail.aspx?Unit=28399&db=ostfold-vgs-felles&Id=121259&SW=Hjem%20til%20meg&SC=FT&LB=FT&MT=0&SU=28403&DG=0&ST=Normal&Browse=1&P=1

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar